“Òpera de Cambra de Barcelona” es consolida com a proposta d’òpera de cambra a la Ciutat de Barcelona

“Òpera de Cambra de Barcelona” es consolida com a proposta d’òpera de cambra a la Ciutat de Barcelona
28/01/2020 noticies

Avui s’ha presentat la 6ª temporada de l’Òpera de Cambra de Barcelona plena de novetats i totalment consolidada al Districte de Sarrià Sant Gervasi i amb vocació de projecte de Ciutat. L’essència de la sisena temporada continuarà sent oferir a Barcelona un repertori operístic complementari i esperonar joves cantants i músics en el marc de l’òpera-studio dirigida per Raúl Gimenez i Assunto Nese.

Una novetat important d’aquesta sisena temporada serà que les dues primeres òperes es podran veure en tres sessions, divendres i dissabte a les 20.00 hores i diumenge a les 18.00 hores. És una iniciativa ambiciosa i arriscada però omplir el teatre s’ha convertit en un costum i els responsables d’Amics de l’Òpera de Sarrià consideren que encara hi queda públic per seduir tant al Districte de Sarrià Sant Gervasi com a la resta de la Ciutat.

Els tres títols d’aquesta temporada recullen tradició però al mateix temps novetat, innovació.

Le Cantatrici Villane de Valentino Fioravanti es representarà el divendres 7, dissabte 8 i diumenge 9 de febrer i té un component molt emotiu pel director artístic Raúl Gimenez ja que ha convidat la persona que el va fer debutar com a professional i que, a més va dirigir l’estrena de Le Cantatrici villane a Sudamèrica, el director artístic Contantino Juri. Als seus 96 anys, serà el seu debut a Barcelona.

Tot i la reconeguda notorietat de Fioravanti en vida, actualment és autor poc programat. De les 80 òperes que va compondre, Le cantatrici villane va ser el seu gran èxit. L’òpera es va estrenar al Teatre del Fiorentini de Nàpols l’any 1799 i fou aplaudida a tot Europa. A Barcelona arribà el 1802 al teatre de la Santa Creu amb tanta fortuna que es va representar assíduament durant més de trenta anys.

El segon títol que tindrà lloc els dies 27, 28 i 29 de març, serà  la Ópera de cuatro notas de Tom Johnson – Paco Mir. El format d’aquesta òpera s’acoblava perfectament a les característiques de la segona producció que oferim cada temporada, és a dir, una òpera original per a piano i no gaire coneguda dins del repertori de l’òpera de cambra. A més, té l’atractiu de no haver estat estrenada encara a Barcelona. Paco Mir, va portar la seva versió als Teatros del Canal de Madrid i ara té l’oportunitat d’estrenar-la a la seva Ciutat. És un espectacle musical divertit, sobretot irònic, que paròdia la rivalitat habitual entre els cantants d’òpera. La partitura es construeix amb només 4 notes, però semblen infinites gràcies al seu genial modelatge.

L’última òpera respon al fet de donar a conèixer el repertori rossinià per part de l’Òpera de Cambra de Barcelona. L’occasione fa il ladro de Gioachino Rossini és de les obres més programades pel projecte operístic. Fa vuit anys es va representar en el concert de cloenda d’unes classes magistrals organitzades per l’Acadèmia Barcelona Concertante, bressol de la futura temporada d’òpera, i acompanyats musicalment per piano i violí. L’any 2015 fou la tercera producció de la temporada inaugural de l’Òpera de Cambra de Barcelona i es va acompanyar d’una reducció de la partitura per a quartet de corda i piano. Finalment, enguany, s’oferirà la versió completa i amb la direcció escènica d’Anna Ponces. Aquest títol es podrà veure els dies 9 i 10 de maig al teatre de Sarrià i el divendres 22 de maig al Teatre el Prado de Sitges i el diumenge 24 de maig al Teatre Conservatori de Manresa.

La col·laboració per l’escenografia amb l’Escola Elisava es repeteix un any més i la podrem gaudir en el darrer títol, L’occasione fa il ladro. Així mateix, en el primer títol, Le Cantatrici Villane, inicia una nova col·lació amb la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

0 Comments

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*