Blueproject Foundation presenta “Unfixed infrastructures and rabbit holes” de Mario Santamaría

Blueproject Foundation presenta “Unfixed infrastructures and rabbit holes” de Mario Santamaría
27/01/2020 Redactor

La Blueproject Foundation presenta l’exposició Unfixed Infrastructures and Rabbit Holes, de Mario Santamaría, artista seleccionat en la passada convocatòria de projectes de la fundació. La mostra es podrà veure a la Sala Project de el 24 de gener al 22 de març de 2020.

El programa de residències de la Blueproject és un dels eixos centrals de la fundació, amb l’objectiu de donar suport a la producció de nous projectes i donar a conèixer el treball d’artistes emergents i internacionals.

Mario Santamaría és el primer artista que exposa aquest any dels tres seleccionats en el programa de residències de la Blueproject Foundation a la categoria d’exposició. La seva proposta es va seleccionar d’entre prop de 600 propostes rebudes per a projectes expositius i projectes performance, en el seu cas, es va valorar positivament el risc i el caràcter experimental de la proposta. Santamaría s’enfronta al món de les telecomunicacions, internet, xarxes i fluxos de dades. Un món en el qual estem completament immersos en la contemporaneïtat i sobre el qual la fundació creu que val la pena reflexionar. Santamaría proposa analitzar aquesta dimensió a través de la connectivitat i la infraestructura com a materials de treball. Possibles reapropiacions o perversions de les normes estructurals en el trànsit de dades i la seva navegació fan visible l’estructura física i geogràfica de la distribució d’informació per la xarxa i qüestiona, entre altres temes, la suposada immaterialitat o immediatesa d’internet. Observar l’emmagatzematge i desplaçament de les dades per les xarxes de telecomunicacions també permet posar en relació el cos físic amb el cos connectat, transformat en dades que circulen per xarxes i deixen rastres per on no hem estat.

A l’exposició es podrà veure una gran instal·lació de terra tècnic -comunament trobat en centres d’emmagatzematge de dades- que transforma la Sala Project i per la qual es distribueixen alguns elements i obres, com fotografia, petits dibuixos, pantalles amb vídeos, routers específica ment fabricats i cables.

0 Comments

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*