
Una obra que cau com una bomba en la nostra consciència i que amb la simplicitat aparent del melodrama posa de manifest la cruesa de les guerres.
El proper 3 de Gener s’estrena al Versus Teatre la nova producció de Laboina Produccions. Després dels seus dos darrers espectacles, “CLOACA” i “LA PEIXERA” amb gran èxit de públic i crítica, i més d’un any en cartellera, presenten la seva primera obra en castellà i amb un gènere completament diferent a les seves dues predecessores.
Aquest nou espectacle està escrit per Fèlix Herxog i estarà dirigit una vegada més per Oscar Molina amb un repartiment format per David Solans (Merlí, Fill de Caín), Julio Alonso (Vis a vis, Águila Roja) i el propi Félix Herzog (La Riera, El Temps de les Paraules).
Un espectacle explosiu i penetrant
“A cada Rey su merecido” ens duu a una guerra perpètua, un conflicte que ara ha travessat els murs de la casa del vell Odell enfrontant als seus dos néts, Zarek i Agatón. Un text que, en essència, torna a qüestionar les guerres fratricides, de qualsevol cultura i temps, els llaços i llinatges familiars i que proposa tornar a les bases de qualsevol conflicte i deixar que l’espectador torni a plantejar-se el “sempre ha estat així, i així seguirà sent”.
Mancat d´una localització determinada tot ressona i a través del verb i la pulsació dels personatges sentirem l’absurd d’aquests ideals que porten a morts i assassinats incomprensibles .
Els personatges
En Zarek (David Solans) és el germà petit. És el personatge més sensible de l´obra. Els desenvolupaments produïts per la guerra l´han fet créixer més ràpid per l´edat que li correspon. Pateix constantment els abusos d’autoritat del seu germà Agatón. La seva relació d´admiració per l´avi, aniran minvant segons els transcorre de l´historia.
L’ Agatón (Félix Herzog) és el germà gran i qui es cuida de l’avi i del seu germà petit. Vol protegir la seva família per sobre de tot i farà el que calgui per aconseguir-ho. És treballador i autoritari. La relació que manté amb Zarek és d´amor i odi, una relació fraternal que els duu a moments de gran tensió.
L’Odell (Julio Alonso), l’avi, és un pobre home que es va retirar a viure lluny de la ciutat per no seguir patint els efectes de la guerra. Té greus problemes amb l’alcohol i de vegades sembla que no hi toca gaire. Té un clar preferit entre els seus dos néts.